CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, May 7, 2009

Orkid bulan ini

Pagi tadi terima 1 kotak orkid dr k.sarah. Dpt awal pg. Berjaya bukak kotak pas maghrib. Hari ni meeting sampai kol6. Yg paling penting pengarah+rombongan akan turun bermesyuarat di smkap pd selasa dpn. Rombongan diketuai oleh pengarah sendiri, pengetua2 sekolah bestari di seluruh selangor(termsklah pengetua dr sek. saya dulu) bos2 unit dr jps dan ramai lagi yg saya x dpt sebutkan di sini.
Inilah kali pertama mereka akan bermesyuarat di sini. Ini sume adalah natijah dr pembestarian sek. luar bandar fasa 1. Sek. kami terpilih sbg sek. bestari dan disebabkan SSQS kami 4 bintang, smkap juga terpilih utk menjadi sek. showcase! wah! Tahniah kpd sume warga smkap! u can do it guyss...!! jd bermula dr hari ini, kerja keras menanti kami sume, moga Allah dpt memudahkan perjalanan kami slps ini.. aminn..

OK.. abis cite sek. yg dpt saya share di sini. cite pasal orkid plak hehe orkid bulan ini. Orkid yg dibelikan oleh k.sarah:
1. Phal violacea red
2. arachnis x rhy chorchalood
3. Trichoglottis fasciata x Vanda denisoniana

k.sarah, kalu salah tolong betulkan..

phal. red tu rasenye saya nak tempekkan kt tunggul kayu bersama dgn pandurata baru dan letak saja di atas para. arachnis di dlm pasu dan sokongannye pd tiang pondok orkid. tricho. plak cane ek? ape mediumnye yer?? rasenye sesuai digantung.

1 comments:

Unknown said...

miza,
phal violacea red tu lekat kat kayu memang cantik.

trigo tu memang kena gantung dalam pasu mcm vanda, biarkan akarnya terjurai.

arachnis tu letka di kaki pergola menawan la nanti bila berbunga.