CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 30, 2009

Kisah Ular

Jumaat mlm lepas, rumah kami di masuki anak ular tedung, ganas jugak ek wp anaknya..?


Saya dah panik terpaksa amik masa carik alat utk menghempuknya. Syukur Alhamdulillah Tabby+Puteh telah berhempas pulas berlawan+bersilat dgn anak ular tu, bila telah byk asid laktik terkumpul ular tu terus terkulai layu dan waktu tu baru saya berani menghempuknye sekuat hati dgn btg penyapu plastik(terpatah) dan menyemburnye dgn penyembur racun lipas..

KIranya mlm tu Tabby+Puteh adalah hero bg saya+Haseeb. Papa telah menghadiahkan 'Sunshine Bolster Pet Bed'

utk mereka ber2(minggu dpn baru sampai) atas khidmat yg diberikan oleh 2 ekor kucin tu. Pasni harap Tabby+Puteh tidak lagi mengganggu tidur nyenyak kami. Sebuk je nak join tido sekatil kekekek

Natijah dr peristiwa itu, menguatkan lagi alasan papa utk membuat tembok di belakang rumah.

4 comments:

Shida said...

Saya paling takut ular tedung....alhamdulillah, Miza sekeluarga selamat.

Pandai kucing2 tu berlawan dengan ular ye, rumah saya byk jugak kucing, ntah boleh harap ke idak.

SWEET SEMUTZ said...

miza..buat sementara ni kalau bimbang ada suku sakat ular datang lagi cuba cara ni..

Beli belerang dari mana-mana kedai runcit atau kedai mamak ke. belerang ni berketul-ketul rupanya, berwarna kuning cair..sila tabur sekeliling rumah, insyaallah bila bau belerang ni dia tak akan datang..

Masa akak tinggal rumah kampong dulu banyak ular..ada orang suruh buat macam tu..

Kak hanim said...

Shukur Alhamdulillah Miza tak ada aper-aper berlaku.

Pada kak hanim ular walaupun anak memang takut sangat. Apa lagi ibunya. Selain belerang ada juga orang suruh letakkan buah limau purut. Limau purut tak larut dalam air. Belerang kalau hujan akan larut. Cubalah mana satu.

mizahanan said...

aah frenz..

sulfur tu mmg saya dah tabur kt belakang rumah. ular tu msk ikut dpn. lama dah saya perasan xde katak lansung kt area ni.. pasni bulehla letak sulfur kt dpn rumah+limau purut sekali.. ade juga kata suh tanam serai wangi kt belakang rumah..
terima kasih kwn2 :)